CRM בהשוואה ל – ERP: מה ההבדל?
Enterprise Resource Planning (ERP) בענן וניהול קשרי לקוחות (CRM – Customer Resource Planning) בענן דומים במובנים רבים, שכן שניהם משמשים להגדלת הרווחיות הכוללת של העסק.
מערכות אלו חופפות באזורים מסוימים, והן יכולות להיות משולבות לחלוטין באחרות. עם זאת, כמו פונקציות הליבה שלהם הם שונים לחלוטין, זה הכי טוב עבור העסק הראשון להסתכל עליהם כמו עצמאית, מערכות עצמאיות. כאשר מסתכלים בנפרד, קל יותר לראות כיצד ERP ו- CRM כל משחק תפקיד בשיפור היעילות ואת הגדלת המכירות.
מהו CRM?
CRM הפשוטה ביותר היא מערכות ותהליכים לניהול אינטראקציות של החברה עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. כאשר אנו מדברים על CRM אנחנו בדרך כלל מדברים על תוכנת CRM. תוכנת CRM משמשת לארגון, אוטומציה וסינכרון של מכירות, שיווק ושירות לקוחות.
CRM פותחה כדי לכלול את כל התחומים של חוויית הלקוח, שמירה על הלקוח מאושר בתורו לשמור אותם נאמנים ובעלי ערך יותר לעסק שלך. זה תהליך של זיהוי מוביל פוטנציאליים / לקוחות פוטנציאליים, לטפח אותם ומנחה אותם בתהליך המכירה כדי לסגור את העסק. ברגע שהם לקוחות זה להבטיח כי אתה לשמור על הקשר הזה ולעודד עסקים חוזרים – או יותר פקודות תכופות או ערך גבוה יותר.
מה זה ERP?
כאשר CRM מנהלת את הלקוח, ERP משמש לניהול העסק. ERP היא מערכת לשיפור היעילות של תהליכים עסקיים. כמו CRM, ERP מאפשר שיתוף מהיר של מידע סטנדרטי בכל המחלקות. העובדים כל להזין מידע לתוך מערכת ה- ERP, יצירת תמונה בזמן אמת, הארגון כולו. בעיות בכל אזור באופן אוטומטי ליצור התראות באזורים מושפעים אחרים. זה מאפשר מחלקות להתחיל לתכנן בעיות לפני שהם הופכים בעיה באותה מחלקה. בקיצור, על ידי מתן אפשרות לעסק להתמקד בנתונים, במקום את הפעולות, ERP מספק שיטה לייעול תהליכים עסקיים על פני הלוח.
מה ההבדל בין מערכת CRM למערכת ERP?
מערכות ERP ו- CRM משתמשות בגישות שונות להגדלת הרווחיות. ERP מתמקד בהפחתת תקורות וחסכון בעלויות. על ידי הפיכת תהליכים עסקיים יעילים יותר, ERP מפחית את כמות ההון המושקע על תהליכים אלה. CRM פועלת להגדלת הרווחים על ידי הפקת נפח מכירות גדול יותר.